07/21
KATALOG
1.7.-31.7.2021

Že tri desetletja je ime Ahac povezano z zaupanjem, kakovostjo in ustvarjalnostjo. Ahac je vodilni distributer pijač, hrane in tehničnega blaga v državi. Med našimi strankami najdete najbolj znane svetovne znamke, najbolj priljubljene slovenske znamke in vse velike in male tržne verige v Sloveniji.

Beseda ustanovitelja

Prvi korak do cilja se začne s spremembo


Podjetje Ahac se je od ustanovitve leta 1991 - takrat še v Jugoslaviji, ko je bilo treba vsa zasebna podjetja registrirati v Beogradu - do danes zelo spremenilo.

Ko se danes ozremo na prehojeno pot, lahko vidimo, da je bila v Ahacu v zadnjih 30 letih dejansko edina konstanta nenehno spreminjanje.

Ena majhna ideja, ki je rodila toliko priložnosti!Z ženo sva ustanovila majhno distribucijsko podjetje, ki je zapolnilo veliko vrzel v takratnem sistemu in razvoju privatnega poslovanja drugih. Ko so imela druga, majhna podjetja težave pri nabavi, smo dobavljali. Ko so potrebovali pijačo, smo jo dostavljali. Ko so potrebovali še več, smo bili pripravljeni. 

Ko se mali podjetnik vpraša, kaj bo rešilo njegov novi posel, ve, da rešitev obstaja. In Ahac je reševal probleme in potrebe malih gostincev in trgovcev, ki niso imeli zadostnih skladiščnih prostorov.

Ahac je imel na ta način neverjetne možnosti za rast. Ko smo rasli, smo vplivali tudi na druga podjetja in jim pomagali rasti. Tako že od nekdaj sledimo kulturi partnerstva, zaradi katere je vsak dan, že 30 let, vznemirljivo prihajati v službo. Kajti delo tukaj ne spreminja le nas, temveč tudi naše partnerje. To je trden temelj, na katerem bomo podjetje Ahac gradili še naprej.

Danes nama že delata družbo najina otroka z mladostno energijo in zagnanostjo. Z nama je tudi nekaj starih prijateljev, ki so nama sledili in zaupali vse od prvega dne. Zdaj nas spremlja dobrih sto zaposlenih, navdušenih nad najinim poslanstvom, ki traja že 30 let.

Ko zrem v prihodnost, nestrpno čakam, da vidim do kam bomo še prišli s te točke in se veselim nadaljevanja poti z vsemi, ki ste z nami že danes in tistimi, ki boste šele prišli.

 
Roman Moškotevc
Ustanovitelj Ahac d.o.o.

Druga generacija

Zgodovina ni le niz imen in datumov. Zgodovina je niz odločitev.


Pri Ahacu se vsaki odločitvi posvetimo celovito, preudarno in predano.

Edino to nam je omogočilo, da naša pestra zgodba traja že trideset let, v katerih smo postali eden največjih slovenskih uvoznikov in distributerjev pijač, živil in tehničnih izdelkov.

Z vključitvijo druge generacije v družinsko podjetje nadaljujemo s širjenjem podjetja, ne da bi odstopili od osnovnih načel na katerih temeljimo.

Ob širjenju svoje tržne prisotnosti na področju uvoza, distribucije in partnerstev ter ob uporabi vseh inovativnih tehnologij se zavedamo, da gradnja zaupanja v podjetje zahteva predvsem vsakodnevni osebni trud - danes nič manj kot takrat, ko je moj oče, Roman Moškotevc, prav v letu mojega rojstva prvič vžgal motor svojega kombija in ga zapeljal izpred majhne garaže v Stopčah.

Tridesetletna zgodovina nas je naučila, da je ključ do gradnje trajnega podjetja razvijanje trajnih poslovnih odnosov.

Le s pravimi odločitvami lahko najdemo prave rešitve. Tako smo gradili svojo preteklost. Tako bomo gradili svojo prihodnost. Tako obljubljamo tudi vam: odločitev za sodelovanje s podjetjem Ahac je trenutek, ki bo v vašem poslovanju naredil razliko; je trenutek prave odločitve.

 

Žan Moškotevc

Mejniki

Živimo in delujemo po načelih, zastavljenih pred 30 leti, ki utelešajo trajne vrednote in opredeljujejo, kdo smo.


Skozi tri desetletja smo milijonom kupcev distribuirali na milijarde kosov blaga več sto blagovnih znamk. Pripravili smo veliko lansiranj novih izdelkov. Skrbeli smo za nenehen pretok inovacij. Širitev smo nadaljevali z novimi poslovnimi idejami, z novimi poslovnimi enotami in blagovnimi znamkami, z novimi naložbami. V tem času smo k uspehu podjetja Ahac prispevali tako družina Moškotevc kot na stotine zaposlenih, ki smo skupaj ustvarjali številne lepe poslovne in osebne trenutke.



2021

30. obletnica Ahaca

Podjetje Ahac je bilo ustanovljeno leta 1991. Začeli smo kot majhno distribucijsko podjetje, danes pa imamo že več kot 100 zaposlenih.

Nova spletna stran in celostna grafična podoba

V tem letu smo razvili in ustvarili nov dizajn spletne strani in ustvarili manjše spremembe znaka, po katerem je prepoznaven Ahac. 


2020

Odprtje enote v Ljubljani

Poslovno enoto, ki se je nahajala v Jaršah, smo preselili v Ljubljano.

2018

Novo skladišče v Središču ob Dravi

Gradnja in odprtje samostojnega regalnega skladišča v Središču ob Dravi, oz. proizvodnem obratu Gosad. Prostor s kapaciteto 2595 palet.

2016

Nakup proizvodnih prostorov Gosad

Nakup do takrat najetih proizvodnih prostorov Gosad v že obstoječi poslovni enoti Središče ob Dravi.



Nakup znamk Iskra (razred 07) in Iskra ERO (razred 07 in 08)

Strateško širjenje poslovanja na tehnične proizvode. Nakup dveh izjemno uglednih tehničnih blagovnih znamk v širši regiji, Iskra in Iskra ERO, ki ju strateško razvijamo. Poleg njiju v portfelj uvrstimo še nekaj drugih blagovnih znamk, ki jih bodisi proizvajamo bodisi uvažamo in distribuiramo.

2012

Gradnja novih pisarn in logističnega središča v Šentjurju

Čas gradnje novih in prenove obstoječih skladiščnih prostorov ter gradnja novih, sodobno opremljenih pisarn v Šentjurju pri Celju, kjer od takrat deluje uprava podjetja.

2011

Nakup znamke Droga

Ahac kupi znamenito blagovno znamko Droga ter prevzame proizvodnjo vložnin in drugih živilskih izdelkov. 

Podjetje vzpostavi poslovno enoto v Središču ob Dravi, kjer proizvaja izdelke pod lastno blagovno znamko Droga in produkte za mnoge trgovske verige.

2009

Razvoj lastnega informacijskega sistema

Pričetek razvoja in implementacija lastnega informacijskega sistema pod okriljem Boštjana Straška.

2007

Odpiranje dodatnih poslovnih enot



2003

Razširitev poslovanja

To obdobje je pomemben mejnik za podjetje Ahac. Svoje poslovanje smo pod taktirko Branka Veršiča uspešno razširili na trgovinski segment, poleg domačih pričeli zastopati tudi tuje blagovne znamke in vzpostavili lastno terensko prodajno ekipo. To je še danes eden glavnih stebrov poslovanja Ahaca.

2002

Selitev v nove poslovne prostore

Končna preselitev v nekdanje prostore Eleganta v Šenjurju. Rast števila zaposlenih in širjenje mreže dobaviteljev.

2000

Odprtje enote Maribor

Odprta poslovna enota v Mariboru, obseg poslovanja raste.

1996

Nakup prostorov podjetja Elegant

Nakup poslovnih prostorov tekstilnega podjetja Elegant Šentjur, sprva podružničnega podjetja celjske tekstilne tovarne Toper. Tu je danes uprava podjetja.

 



Rojstvo Neže Moškotevc

Rojstvo Neže Moškotevc, ki je že v času študija pričela svojo poslovno pot v domačem, družinskem podjetju.
 
 

Čas podražitev in pitja

To je bil čas podražitev in pitja (pa ne našega!). V tistih letih je bila poraba alkohola dvajsetkrat večja kot danes.

1995

Prvo veliko skladišče

Zgrajeno prvo skladišče. “VELIKO skladišče!”, je ponosen ustanovitelj. Pravzaprav gre za manjši prostor, ki se je takrat zdel velik. Vse od prvega skladišča je kot vodja logistike z nami Dušan Burič, ki poskrbi za pravočasne dobave in prevzeme ter da je v skladišču vse na svojem mestu.

1994

Razširjen vozni park

Prvič znatno razširjen vozni park. Kupljena nova dostavna vozila, prvi tovornjak.

Postavljen skladiščni šotor, v katerega se je nekoč zatekel tudi bik. Ker je bilo skladišče tako natrpano, nas je bilo hudo strah, kako bo prišel ven.

1993

Kupljen prvi viličar

Kupljen je prvi viličar. Majhna stvar za človeštvo, ogromna za Ahac. Vsakdo, ki je kdaj ustanovil distribucijsko podjetje ve, o čem govorimo. Hrbtenica Romana Moškotevca tudi.

1991

Ustanovitev podjetja Ahac d.o.o.

Ustanovljeno je podjetje Ahac d.o.o. Takrat je potrebna še registracija v Beogradu. Sledi delovanje iz majhnega kraja Stopče (sprva pokrivamo le savinjsko-kozjansko regijo): naša osnovna dejavnost je veleprodaja in maloprodaja pijač. Prva pisarna je v garaži, prvo skladišče pa pod kozolcem. 

Rojstvo današnjega prokurista

Ob koncu leta je rojen današnji prokurist in vodja PE Tehnika, Žan Moškotevc

Zanimivo

Prisedite h kavi, spoznajte nas tudi po drugi plati.

Zakaj ime Ahac 


Prva zamisel za ime podjetja je bila seveda priimek ustanovitelja, kot običajno pride najprej na misel vsem. A ker je priimek Moškotevc precej zapleten in zaradi tega pogosto napačno izgovorjen (kaj šele napisan!), je ustanovitelj za ime podjetja iskal nekaj krajšega.

Končno je prišla zamisel: Roman Moškotevc se je rodil in odraščal v hiši, kjer danes stoji Gostilna pri Ahacu. Kasneje so se preselili v hišo pod hribčkom na nasprotni strani ceste. S tega hribčka vodi pot do majhne cerkvice svetega Ahaca iz 17. stoletja. Morate priznati, da se “Pri Ahacu" izgovori veliko bolj gladko kot "Pri Moškotevcu", kajne?

Izbrali smo dobro ime. Ali pa je to izbralo nas.Mimogrede, ime Ahac izvira iz latinskega imena Achatius. Čeprav smo sprva iskali samo ime, ki si ga je enostavno zapomniti, se je izkazalo tudi, da ima globji pomen, ki je precej simboličen: Sveti Ahac je v slovenski religijski kulturi znan tudi kot zaščitnik, zavetnik v sili. “To nikakor ne more škodovati”, je dejal Roman Moškotevc.


Bik v skladišču


Nekje v devetdesetih je tik poleg našega skladišča v Stopčah stala kmetija. Nekega dne je bik iz domačega hleva neznano kako zašel v naše polno skladišče pijač, v katero ne bi šla več niti igla. Verjetno je odveč omeniti, da nam je v tistih letih to skladišče pomenilo vse, vendar biku za to ni bilo dosti mar.

Sedemstokilogramski bik je med paletami s pijačami nekako prišel do konca stene, spoznal, da je v slepi ulici, se začel ritensko umikati in prišel iz skladišča, ne da bi premaknil en sam zaboj s pijačo, kaj šele, da bi kaj polomil ali zlomil.

Radi rečemo, da je tisti, ki se nerodno vede ali giblje, kot slon v trgovini s porcelanom. Če verjamete ali ne, kadar Angleži označujejo človeka, ki za seboj pušča opustošenje in zmedo, namesto o slonu govorijo o biku (pa ne našem iz Stopč!): pravijo, da je kot bull in a china shop (bik v trgovini s porcelanom). A ker smo daleč od Anglije, lahko rečemo, da se je naš bik v skladišču steklenic vedel vzorneje od marsikaterega slona. 

Naš bik bi takrat lahko naredil za več kot 50 tisoč evrov škode. Pa je ni. Ker je v Stopčah briljiral kot baletnik na odru. Morda pač le ni našel nobenega porcelana, samo pivo.

Pitje in bitje


Sredi devetdesetih se je veliko pilo. Zelo, zelo veliko pilo. Prišli so dnevi, ko smo na dan odpremili do dva polna vlačilca piva.

Bil je čas podražitev in inflacije. In pitja alkohola.

V soseski je bil gostinec, ki smo mu samo za konec tedna dostavili:

  • 100 zabojev piva, 
  • 40 zabojev vina, 
  • 40 zabojev mineralne vode, 
  • 5 kartonov Stocka
  • 5 kartonov Balantinesa,
  • 10 kartonov Vecchie,
  • 10 kartonov travarice.

Pa ne da bi bilo v tistih časih tako neznansko več gostov kot danes. Bil je le tak čas. Čas pitja zaradi bitja.